lördag 11 augusti 2012

Min läslista

Böcker jag vill läsa:
  • Greven av Monte Cristo, Alexandre Dumas
  • Papillion, Henri Charrière 
  • En dag i Ivan Denisovitjs liv, Alexandr Solzjenitsyn
  • Syskonkärlek, Katarina von Bredow
  • Rör mig inte, Tahereh Mafi
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, Ransom Riggs
  • Het, novellsamling från olika författare
  • Rubinröd, Kerstin Gler
  • Delirium, Lauren Oliver

Bokserier jag vill läsa:
  • Percy Jackson, Rick Riordan
  • Cahlills vs. Vespers, ?
  • Starcrossed, Josephine Angelini

Böcker jag vill läsa en gång till:
  • I taket lyser stjärnorna, Johanna Thydell
  • Erebos, Ursula Poznanski
  • Pojkarna, Jessica Schiefauer
  • Genom dina ögon, Stephenie Meyer 
  • Pojke flicka, Terence Blacker
  • Mycket mer än så, Sarah Dessen
  • Varghonans klan, Maite Carranza (ska vara en serie men har inte lyckats hitta bok 2 på svenska)
  • Robinson Crusoe, Daniel Defoe
  • Anne Franks Dagbok, Anne Frank
  • Beastly, Alex Flinn

Bokserier jag vill läsa en gång till:
  • Washington D.C., Meg Cabot
  • Harry Potter, J.K. Rowling
  • The 39 clues (hel serie), olika författare
  • Hans majestäts drake, Naomi Novik
  • Twilight, Stephenie Meyer +The short second life of Bree Tanner - an eclipse novella, Stephenie Meyer
  • Piraternas fånge, Emily Diamand
  • House of Night, P.C. Cast och Kristin Cast 
  • Vampire Academy, Richelle Mead
  • Frost, Maggie Stiefvater
  • Cirkeln + Eld, Mats Strandberg
  • Sagan om Belgarion, David Eddings
  • Vargbröder, Michelle Paver
  • Den mörka materian, Philip Pullman
  • Hungerspelen, Suzanne Collins
  • Gone, Michael Grant
  • Eragon, Christopher Paulini
  • Alex Rider, Anthony Horowitz
  • Molly Moon, Georgia Byng
  • Airhead, Meg Cabot
  • Fallen Ängel, Becca Fitzpatrick

Detta inlägg kommer att uppdateras kontinuerligt.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken spännande läslista! Betydligt större blandning än det brukar vara på mina. Väldigt lite Solzjenitsyn på dem! :)

    Kul att du börjat blogga!
    Det viktigaste rådet jag kan ge dig är väl att göra det för att det är kul - både läsandet och bloggandet.
    Be inte om ursäkt för att du "missar" att blogga några dagar eller att det är glest mellan inläggen som det blir ibland.

    Pröva dig fram, hitta en stil som passar dig. Läs andra bloggar och lär dig av dem. Kommentera.
    Häng med på utmaningar och enkäter som du tycker verkar roliga.

    Välkommen till bokbloggarvärlden! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det är kul att vara här :D!

      Vad kul att du gillade det! Jag blev faktiskt tipsad om Solzjenitsyn själv och tänkte att det kunde vara kul att pröva på något annorlunda. Har aldrig läst något av honom förut så vi får se hur det går ;)

      Radera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.