söndag 9 september 2012

Bokbloggsjerka 7-10 september

Vad läser du just nu?

Jag tänkte testa att vara med i Annikas bokbloggsjerka. Jag vet inte riktigt var det innebär, förutom att man ska svara på en ny fråga varje vecka, kommentera hennes inlägg tillsammans med urlen till ditt eget inlägg och sedan kolla vad de andra bokbloggarna har skrivit. Personligen tycker jag det låter ganska kul, så det är värt ett försök. 

Den första frågan är "Vad läser du just nu?". Om du frågar mig så är den frågan lätt som en plätt.

Så vilka böcker läser jag nu då?:

  1. Jag har nästan läst klart Emily Diamands, Piraternas fånge. Jag kommer lägga upp ett inlägg om den snart, så håll ögonen öppna.
  2. Jag ska snart börja läsa Oliver Twist av Charles Dickens, som är en av böckerna jag ska läsa i Pocketlover's tre-på-tre-utmaning.
  3. Lite läskigt omslag.
  4. Och sist men inte minst så har jag äntligen fått tag på boken The Medusa plot, av Gordon Korman. Den och den följande serien ska vara fortsättningen av 39 clues-serien. Jag längtar efter att hinna läsa den! Jag undrar om den håller måttet dock; första serien satte ribban rätt så högt.


16 kommentarer:

  1. Jag har nog läst Oliver Twist för jättelänge sedan, men jag kommer inte ihåg den överhuvudtaget. Borde nog ta och läsa om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg till om du lägger upp en recension av boken. Det vore kul att läsa när jag ska/har läst boken!

      Radera
  2. Jag är också med i tre av tre. Jag har valt tre Agatha Christie-böcker. Sparar dem till lite ruskigare höstkvällar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul; en till tre-på.tre:are! Jag tror inte ens jag vet vem hon är - jag får kolla upp henne. Vilka böcker av henne läser du?

      Radera
  3. Jag vill också läsa Oliver Twist någong gång! Gillar gamla klassiker, men har tyvärr varit lite dålig på att läsa Dickens.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också dålig på att läsa Dickens böcker. Ärligt talat är jag dålig på att läsa klassiska böcker över huvud taget. Men jag har lyckats ta mig igenom Robinson Crusoe och En världsomsegling under havet, och de var inte så illa. Tänkte därför ge klassiker en sportslig chans nu.

      Radera
  4. Jag gillar Oliver Twist :) Du har för övrigt en väldigt fin blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar! Din är också fin - kollade in den precis. Vad många "berättelser" du har lyckats skriva!

      Radera
  5. Välkommen till jerkan!!

    Oliver Twist, eller åtminstone delar av den, läste jag för hur länge sedan som helst. De övriga två böckerna som nu nämner har jag inte ens hört talas om.

    Jag är också med i tre på tre och jag har siktet inställt på att läsa tre böcker av James Ellroy. Till dags dato har jag mäktat med 1,5 bok så det går framåt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket sammanträffande; jag har aldrig hört talas om James Ellroy ;) Verkar som om vi båda kommer behöva googla lite ikväll :) Du borde prova att läsa "Piraternas fånge", den är helfestlig. Är inte riktigt klar med den en, men ska lägga ut en "sneak peak" - som jag kallar det - imorgon.

      Radera
  6. Oliver Twist läste jag någon gång för många år sedan, jag önskar jag hade lite mer lästid så jag kunde hinna läsa (om) alla de där klassikerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer lästid... vem är det som inte vill ha det? :)

      Radera
  7. Svar
    1. Kul!!!! Har du recenserat den? Kan du länka till den då; det vore superkul att få veta vad du tycker om den.

      Radera
  8. Kul att du också är med i TRE på TRE utmaningen.

    SvaraRadera
  9. Jajamensan. Vad kul att du också är det!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.