tisdag 4 december 2012

Julkalendern - 4 december

En bok du har läst tre gånger (eller mer).


En period - ca 2 år på raken - tog jag med en och samma bok på varje semester. Så fort vi åkte mer än en timme hemifrån kunde jag inte låta bli att packa med, håll i hatten nu... Varghonans klan! Nu så har jag tröttnat på boken, men bara av den enkla anledningen att jag kan hela boken utantill.
  Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för just den boken, kanske bara var ödet. Men i och med att boken handlar om magi, mysterier, tonårsintriger och uppenbara - men ändå otroligt spännande - slutsatser (Spojler varning! Markera för att läsa: *Man fattar väll direkt att Anaid är den utvalda, men jag måste ändå få reda på hur det avslöjas!*) så är jag inte förvånad att den är en av mina favoriter i bokhyllan. Den innehåller allt jag tycker om i en bra fantasy-bok utan att bli rörig.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade också den boken ett tag, men sen började jag läsa annat men usch vad bra den är! :)

    SvaraRadera
  2. Har också läst den boken mkt, den är väldigt bra :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg!

Alla inlägg granskas innan de publiceras, så om du vill ställa en fråga till mig men inte vill att det ska komma upp på bloggen kan du bara skriva det i kommentaren så raderar jag den istället. Men självklart så svarar jag på din fråga ändå.